piątek, 20 maja 2011

Amazon sprzedaje więcej e-booków niż książek papierowych

Amazon oficjalnie zakomunikował, iż od 1 kwietnia br. na 105 sprzedanych e-booków przypada 100 książek papierowych w miękkich i twardych okładkach.

Kindle 3 z reklamami
Ta wiadomość na pewno zelektryzuje także i polskich wydawców do zwiększenia tempa pracy nad wprowadzeniem cyfrowych książek do swoich katalogów. W końcu Polacy nie gęsi i swoje e-książki też chcą mieć.

Warto przypomnieć, że czytnik Kindle Amazona został zaprezentowany w 2007 roku i zaledwie 3 lata później sprzedaż e-booków przekroczyła sprzedaż książek w twardej okładce, a parę miesięcy po tym fakcie także i w miękkiej.

Jeff Bezos, założyciel i prezes Amazona, przyznał, że nie spodziewał się, iż cyfrowa rewolucja nastąpi tak szybko. Podkreślił, że książki papierowe sprzedaje już 15 lat, natomiast Kindle i eBooki - niecałe cztery.

Amazon tak zachłysnął się e-publikacjami, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, iż pragnie sprzedać Kindle dosłownie każdemu obniżając jego cenę do 114 USD (Kindle z reklamami). Dobrych wieści dla samych klientów może być więcej, gdyż wczoraj świat obiegła wiadomość, iż Amazon może wprowadzić wsparcie dla formatu EPUB do Kindle, co pozwoliłoby, bez zabaw w konwersję, wgrywać swoje książki z innych źródeł.

Brak komentarzy dla: “Amazon sprzedaje więcej e-booków niż książek papierowych”

Prześlij komentarz