środa, 20 sierpnia 2014

Darmowe i płatne sposoby na reklamę Twoich e-publikacji, e-booków oraz siebie w Internecie. Część I

Promocja, to jedno z trudniejszych zadań, których trzeba dokonać po napisaniu swojej książki, czy też publikacji, aby zacząć na nich zarabiać. Dzięki rozwojowi nowych technologii self-publisherzy mogą jednak sami spróbować sił w marketingu bez dużych nakładów pieniężnych na reklamę. W poniższym wpisie podajemy sposoby, nad którymi warto się pochylić i pomyśleć nad ich wykorzystaniem.

1. Social Media, czyli Media Społecznościowe

Wykorzystaj popularność serwisów społecznościowych, by wypromować siebie, jako Autora oraz napisane publikacji i książki. Na wymienionych poniżej portalach warto założyć konta oraz tzw. Strony (potocznie nazywane “fan-page”). Zadaniem stron jest zdobywanie osób, które będą śledzić informacje, którymi się dzielisz np. konkurs, w którym rozdasz darmowe egzemplarze książki oraz wchodzenie z nimi w interakcje. Strona Autora jest o tyle lepsza, że pozwala Ci tworzyć promocje krzyżowe kilku twoich dzieł.

Warto wypróbować obecność na poniższych portalach:
  1. Facebook. Ponad 1,2 mld. użytkowników. Możliwa również płatna promocja.
  2. Google+. Ponad 550 mln. aktywnych użytkowników.
  3. Twitter. 140 znaków nie powinno być problemem dla pisarzy. Wykorzystuj tzw. Hash-tagi np. #promocja by zwiększyć widoczność swoich wpisów wśród użytkowników portalu. Możliwa również płatna promocja wpisów.
  4. LinkedIn. Portal stricte skierowany do kontaktów biznesowych. To świetne miejsce na zdobywanie kontaktów z wydawcami, blogerami czy trendsetterami. Warto zaistnieć i promować swoją najcenniejszą markę - siebie.
  5. GoldenLine.pl. Portal bardzo podobny do LinkedIn, ale działający tylko na polskim rynku.
  6. YouTube. Zbierając pytania od swoich czytelników, możesz im odpowiadać w formie pisemnej lub w formie wideo. YouTube to największy portal na świecie, dzięki któremu możesz przekazywać swoje materiały filmowe (w tym również zwiastuny twoich publikacji!).
Wchodź w dyskusje ze swoimi czytelnikami i fanami. To bardzo ważne. Może któryś z nich podsunie Ci pomysł na nową książkę?

2. Bądź widoczny na portalach, na których są czytelnicy

Bardzo ważne, aby Twoje publikacje pojawiły się w katalogach portali, które skupiają wokół siebie fanów czytelnictwa. Użytkownicy serwisów, wymienionych poniżej piszą recenzje, komentują je, “lajkują” (lubią) książki w portalach społecznościowych takich jak Facebook, reklamując owe publikacje.

Bądź zarejestrowanym użytkownikiem, oraz poproś wszystkich swoich znajomych, rodzinę i przyjaciół o recenzję Twoich utworów.

Największe portale, o których warto pomyśleć, to:

  1. LubimyCzytac.pl
  2. BookLikes
  3. Nakanapie.pl
  4. Biblionetka
  5. Goodreads
Posiadając wiele ocen i recenzji Twoje książki zaczynają widnieć w rankingach najbardziej popularnych i najwyżej ocenianych. W tychże portalach znajdziesz najlepszą grupę docelową, która lubi i kocha czytać książki.

Miej na uwadze również, iż na owych portalach znajdują się recenzenci. Spróbuj znaleźć tych najlepszych i zachęć ich, wysyłając darmowy egzemplarz, do zaopiniowania twojego dzieła.

Pamiętaj: komentuj i bierz udział w życiu twoich publikacji, tam gdzie są twoi czytelnicy!

3. Sygnatury w wiadomościach i forach

Wysyłając e-mail, lub udzielając się na forach internetowych wykorzystaj darmową możliwość dodania stopki do każdej wiadomości. Możesz umieścić w niej (zgodnie z obowiązującą netykietą i regulaminem forum) np. odsyłacz do swojej strony internetowej (lub do portalu społecznościowego, na którym masz “fan-page”, lub do sklepu internetowego, w którym można nabyć twoje dzieła). To nic nie kosztuje, a jeszcze zyskujesz darmowy ruch.

4. Bierz udział we wspólnych przedsięwzięciach

Nie me lepszej możliwości na promocję siebie, niż współpraca z innymi autorami nad jednym, dużym, ale wspólnym projektem. Na świecie było już wiele takowych książek, które miały po 10, czy 20 autorów, i które zyskały popularność. Bywanie w elitarnym gronie pomaga w ekspozycji i rozpoznawalności Twojego nazwiska. Zastanów się, czy nie warto rozpocząć takiego projektu z innymi.

5. Stwórz wysokiej jakości okładkę

Pewnie zastanawia Cię, czemu wspomniana została okładka jako forma reklamy. Ludzie oceniają książkę po okładce. Tak było, jest i będzie. To jest jeden z ważniejszych punktów tworzenia publikacji, który również jest świetnym nośnikiem reklamy.

Projekt dobrej okładki kosztuje, ale są to pieniądze mądrze wydane. Zastanów się, jak zainteresować, czy zaszokować czytelnika w mgnieniu oka. Zrobić to możesz właśnie okładką. Pewnie nie raz widziałeś w Internecie zbiory najciekawiej zaprojektowanych plakatów, okładek, czy to książek, czy płyt muzycznych. W internecie znajduje się wiele takich rankingów. Jeśli Twoja okładka będzie na tyle interesująca może stać się rozpoznawalna i często udostępniania w Internecie jako przykład. Pieniądze wydane zatem na projekt okładki zwrócą się szybciej niż się wydaje.

Jeśli zainteresował Cię artykuł, polub go i udostępnij dalej.

Kolejne przykłady reklamy książki w następnych wpisach. Zapraszamy również wszystkich autorów do portalu BOOXSPACE.com.

Źródło: wpis sponsorowany, BOOXSPACE.com

Projekt realizowany dzięki wsparciu programu Innowacyjna Gospodarka. Fundusze Europejskie – dla rozwoju innowacyjnej gospodarki. Inwestujemy w Waszą przyszłość.


Brak komentarzy dla: “Darmowe i płatne sposoby na reklamę Twoich e-publikacji, e-booków oraz siebie w Internecie. Część I”

Prześlij komentarz