piątek, 29 sierpnia 2014

Darmowe i płatne sposoby na reklamę Twoich e-publikacji, e-booków oraz siebie w Internecie. Część II

Jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu, ale początkujący pisarze nie mają dużych budżetów na promocję, więc muszą radzić sobie innymi sposobami, lub, jeśli mają przeznaczony budżet, wydawać rozsądniej. Przyszedł czas na prezentację kolejnych sposobów na reklamę swoich e-książek. Zapraszamy do lektury drugiej części darmowych i płatnych sposobów na reklamę e-booków.

6. Blog

Jako autor, powinieneś mieć ciągłą styczność z czytelnikami. Na blogu (internetowy dziennik sieciowy, od “web log”), w przeciwieństwie do portali społecznościowych, możesz napisać znacznie więcej i bardziej osobiście, bez oficjalnego tonu.

Jeśli chcesz zapowiedzieć swoją nową książkę możesz napisać o tym właśnie na blogu, który powinien być Twoim pierwszym i oficjalnym miejscem komunikowania się. Taki blog za darmo można właśnie założyć w serwisie BOOXSPACE.com.

Na blogu możesz umieszczać wpisy gościnne innych autorów, dziennikarzy, trendsetterów. Zastanów się również, nad umieszczaniem np. bonusów dla czytelników, jak fragmentów książek, które są dostępne wyłącznie dla nich. To idealne rozwiązanie, gdyż przyciąga czytelników, którzy z ochotą dzielą się takimi rzeczami pośród znajomych na portalach społecznościowych. Dzięki temu zyskujesz jako Autor darmowe źródło reklamy.

7. Google AdWords i AdWords Express

Jednym z najlepszych i największych systemów reklamowych w Internecie jest AdWords firmmy Google. Ten gigant internetowy zbudował swoją pozycję na rynku właśnie dzięki reklamowym w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

System AdWords działa na zasadzie licytacji tj. jeśli wyszukujemy hasła “jak napisać ksiażkę”, oprócz naturalnych wyników wyszukiwania, otrzymamy sugestywne reklamy. To dzięki nim Google zarabia większość swoich pieniędzy.

To szansa również dla Autorów do reklamy własnych publikacji. Dlaczego? Ponieważ można samemu określić budżet kampanii reklamowej, można wybierać dowolne słowa kluczowe (oraz je wykluczać), dzięki czemu możemy również pokazywać się obok reklam naszej konkurencji. Można dostosować wiele rzeczy jak np. grupę docelową, do której ma trafiać reklama naszej publikacji (np. wiek 30-40 lat), miejsce zamieszkania (np. kilka województw), język oraz wiele innych. Dzięki czemu trafimy do odpowiedniej grupy przy małym nakładzie.

Można zatem stworzyć wiele kampanii, z różnymi reklamami, które kierują do naszej publikacji na platformie np. BOOXSPACE.com, w którym umieściliśmy ją do sprzedaży.

Jeśli ktoś uważa, że system AdWords go przytłacza, może skorzystać z jego “lżejszej” wersji, która jest bardzo prosta tj. AdWords Express.

Więcej informacji można uzyskać na oficjalnej stronie Google AdWords.

8. Coś oczywistego, czyli nienachalna reklama… w Twojej książce

Proste i darmowe. Pisząc książkę, czy jakąkolwiek inną publikację, na pierwszych stronach, czy też na jej końcu możesz umieścić informacje o Twoich innych publikacjach oraz gdzie można je pobrać i nabyć. Jednak samo wymienienie swoich innych książek może nie wystarczyć, dlatego postaraj się, aby do dorzucić dwie ważne rzeczy tj. krótkie recenzje tychże publikacji (sama esencja 2-3 zdania) oraz informacje, kim są recenzenci. Jeśli umieścić te informacje, wzbudzisz większą wiarygodność w oczach czytelnika.

9. Zwiastun wideo

Wiemy, że obraz wart jest więcej niż tysiąc słów, dlatego w poprzedniej części poradnika wspomnieliśmy o inwestycji w dobrej jakości okładkę. Potrafi ona być świetnym nośnikiem reklamowym. Dla przykładu tego punktu załóżmy, że piszesz fantastykę i w tym się specjalizujesz. Wiesz zatem doskonale, jak fantastyczne potrafią być zwiastuny filmów fantasy. Pod względem audio wizualnym mogą być same w sobie wspaniałymi dziełami. Potrafią w trzydzieści sekund zachęcić do pójścia do kina lub nie.

Mając swoją książkę fantasty nie musisz oczywiście wydawać ogromnego budżetu na stworzenie wspaniałych animacji, ale za to możesz wykorzystać kilka świetnych rysunków z Twojej książki, zatrudnić lektora, którzy przeczyta wcześniej przygotowany tekst, aby na końcu przekazać najważniejsze informacje tj. tytuł, autor i gdzie nabyć Twoje dzieło. Taki zwiastun możesz jednak potem wykorzystywać wszędzie, zamiast suchych opisów tekstowych. Wykorzystując portale takie jak YouTube, czy Vimeo możesz za darmo wrzucać owe zwiastuny, który nigdy stamtąd nie znikną. Po świetnie zaprojektowanej okładce, możesz zastanowić się jeszcze nad zwiastunem wideo. Coraz więcej książek ma również swoje zwiastuny. Które często pojawiają się w opisach książek w księgarnaich internetowych. Klienci częściej wolą szybko obejrzeć coś w 30 sekund przeglądajac katalog niż wszystko czytać. Może dzięki temu zyskasz nowych czytelników.

10. Promocje Dnia, czyli (nie)chciane rabaty

Wiele księgarni walczy ze sobą ceną i przecenia różne książki - czy to światowych mistrzów pióra, czy tych mniej znanych autorów. Nie jest to dobre, ale dla początkujących autorów może okazać się czasem bardzo przydatne.

Dlaczego?

Księgarnie wykorzystujące Promocje Dnia, często wysyłają wiadomości e-mail z powiadomieniami o nowej ofercie do swoich klientów, którzy może być nie mało. Dodatkowo wykorzystują inne kanały, jak portale społecznościowe, gdzie fanów również może być wielu. Zatem obniżając swoją marżę, zyskujesz szerokie dotarcie do nowych czytelnikwów. Dodatkowo jeśli zobaczą świetną okładkę i zwiastun, mogą, oprócz tego, że poczuć się zachęcni do kupna, udostępnić tę ofertę na swoich tablicach w portalch społecznościowch przyciągając kolejnych zainteresowanych. Kolejną zaletą jest to, że jeśli sprzedaż np. 100 sztuk w takowej promocji, to przynajmniej kilka osób po jej przeczytaniu wystawi Ci recenzje w danej księgarni, która będzie działać długofalowo na Twoją przyszłą sprzedaż.

Zatem jak widzisz, jest sporo zalet takich “wojen cenowych”. Spróbuj dogadać się z księgarniami, aby cyklicznie wstawiały Twoje publikacje do takowych akcji wyprzedażowych.

Jeśli zainteresował Cię artykuł, polub go i udostępnij dalej.

Kolejne przykłady reklamy książki w następnych wpisach. Zapraszamy również wszystkich autorów do portalu BOOXSPACE.com.

Źródło: wpis sponsorowany, BOOXSPACE.com

Projekt realizowany dzięki wsparciu programu Innowacyjna Gospodarka. Fundusze Europejskie – dla rozwoju innowacyjnej gospodarki. Inwestujemy w Waszą przyszłość.


Brak komentarzy dla: “Darmowe i płatne sposoby na reklamę Twoich e-publikacji, e-booków oraz siebie w Internecie. Część II”

Prześlij komentarz