Podczas wczorajszej konferencji prasowej Apple zaprezentowało urządzenie, o którym spekulowano od kilku tygodni - tablet internetowy.
iPad, bo tak nazywa się to urządzenie na pierwszy rzut oka wygląda jak powiększony iPhone. Podobnie jak telefon Apple, tablet wykorzystuje zmodyfikowaną i mocno ograniczoną wersję systemu MacOS X, przystosowaną do dotykowego ekranu.
Standardowo urządzenie będzie wyposażone w podobny zestaw aplikacji co iPhone lub iPod touch, wliczając w to m. in. przeglądarkę Safari (bez obsługi Adobe Flash), kalendarz wraz z książką adresową, odtwarzacz filmów, odtwarzacz muzyczny, klienta poczty, przeglądarkę zdjęć, Google Maps wraz z obsługą Street View czy klienta YouTube odtwarzającego filmy w jakości HD. Dodatkowo istnieje możliwość pobierania lub kupowania dodatkowych aplikacji w AppStore, a już dostępne w sklepie i przeznaczone dla iPhone lub iPod touch są także kompatybilne z urządzeniem.
Nowością są za to iBooks - aplikacja przeznaczona do obsługi ebooków z integrowana z iBook Store, oraz iWork - mobilna wersja zestawu aplikacji biurowych przeznaczonych dla MacOS X, w skład którego wchodzą edytor tekstu (Pages), arkusz kalkulacyjny (Numbers), oraz Keynote - rozbudowany i efektowny program do tworzenia prezentacji multimedialnych. Każda aplikacja z pakietu iWork będzie kosztować 10 dolarów.
iPad wykorzystuje procesor Apple A4 o mocy 1 GHz i jest wyposażony w dotykowy ekran z matrycą IPS, technologią multi-touch, rozdzielczości 1024 x 768 i przekątnej 9,7 cala. Posiada także akcelerometr, cyfrowy kompas, głośniki oraz mikrofon. Akcesoria podłączymy do gniazda dock connector - tak jak w iPodach czy iPhone lub mini jack 3,5 mm. Według deklaracji producenta bateria powinna pozwolić na miesiąc czuwania lub 10 godzin pracy. Urządzenie nie posiada realnej klawiatury, ale dostępna będzie stacja dokująca wyposażona właśnie w klawiaturę.
Tablet Apple będzie się także łączył z innymi urządzeniami lub sieciami bezprzewodowo, z wykorzystaniem technologii Bluetooth 2.1, WiFi 802.11n oraz - w niektórych modelach - 3G. Korzystanie z ostatniej technologii będzie jednak wymagało posiadania specjalnej karty SIM.
Urządzenie będzie dostępne w sześciu wersjach - o pojemnościach 16 GB, 32 GB i 64 GB, bez lub z obsługą 3G. Tablety nie obsługujące sieci komórkowej będą kosztować odpowiednio 499, 599 i 699 dolarów, a wersje z obsługą 3G - 629, 729 i 829 dolarów. iPad bez 3G będzie dostępny w sprzedaży w ciągu 60 dni, a z 3G - w ciągu 90 dni. Dodatkowo w USA w momencie premiery droższej wersji w sieci AT&T dostępne będą 2 plany taryfowe typu pre-paid - z limitem 250 MB miesięcznie za 15 dolarów oraz bez limitów za 30 dolarów miesięcznie. Uruchomienie usług dedykowanych urządzeniom iPad przez europejskich operatorów jest planowane na czerwiec.
Brak komentarzy dla: “Apple prezentuje iPad - tablet internetowy”
Prześlij komentarz