Czy pojawienie się w tradycyjnych sklepach pozwoli czytnikowi e-książek firmy Barnes&Noble podkopać pozycję Amazon? Nawet, jeśli się to nie uda, to klienci zyskają większy wybór.
Barnes&Noble ma tę niewątpliwą przewagę nad Amazon, że posiada własne sklepy. Część osób nadal woli pójść do księgarni i pooglądać książki niż przeglądać strony internetowe. Już jutro w sieci sprzedaży tej firmy pojawi się Nook - czytnik e-książek. Do tej pory dostępny był tylko poprzez sklep internetowy, teraz jednak firma chce wykorzystać swoje sklepy.
Nook miał początkowo pojawić się w sklepach w grudniu, jednak bardzo duże zapotrzebowanie na czytnik w okresie świątecznym sprawiło, że premiera została przesunięta na 10 lutego. Firma nie była w stanie nadążyć z produkcją. Razem z pojawieniem się czytnika w sklepach, klienci będą mogli skorzystać ze specjalnych ofert przygotowanych z myślą o Dniu Zakochanych.
Czytnik Barnes&Noble wyposażony jest w kolorowy ekran dotykowy, komunikację zapewnia za pośrednictwem technologii 3G oraz WiFi. Klienci korzystający z niego mają do wyboru około miliona książek oraz gazet i czasopism w wersji elektronicznej.
Wyniki sprzedaży nie są jeszcze znane, trudno więc porównywać Nook z Kindle, który odniósł także wielki sukces medialny. Amazon ogłosiła, że był to zdecydowanie najbardziej popularny przedmiot kupowany w czasie przedświątecznych zakupów. Niewątpliwie przyczyniło się to do bardzo dobrych wyników finansowych firmy.
Na rynku czytników robi się coraz ciaśniej. Przedstawiony pod koniec stycznia przez Apple iPad także umożliwia korzystanie z elektronicznych książek. Wydaje się być on jednak bardziej gadżetem niż rzeczywistym narzędziem. Niemniej jednak na pewno znajdzie swoich fanów, firma Steve'a Jobsa nie powinna więc martwić się o popyt.
Dla konsumentów to niewątpliwie dobre wiadomości. Większa konkurencja na rynku oznacza niższe ceny, wyższą jakość usług, a także szybszy postęp technologiczny.
Brak komentarzy dla: “Nook wchodzi do sklepów”
Prześlij komentarz