Polacy coraz częściej sięgają po prasę w formie elektronicznej - zamiast biec do kiosków swoje ulubione tytuły przeglądają na ekranach komputerów. Taka forma czytania gazet będzie coraz popularniejsza w Polsce m.in. dzięki e-czytnikom.
Elektroniczna prasa to przede wszystkim wygoda. Bez potrzeby wychodzenia do kiosku aktualny numer ulubionej gazety możemy przeglądać na ekranie komputera, a wkrótce także w specjalnych czytnikach, które powoli wchodzą na polski rynek prasowy. Dodatkową atrakcją tego typu prenumeraty jest także cena - egzemplarze są często tańsze od ceny rynkowej.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że największą popularnością cieszą się elektroniczne wydania gazeta skierowanych do biznesu. Liderem pod tym względem jest Dziennik Gazeta Prawna ze sprzedażą e-wydań na poziomie prawie 8,5 tys. w 2009 roku (prawie 6 tys. rok wcześniej). Kolejne miejsca zajmują: Rzeczpospolita - 4,7 tys. e-wydań (3,9 tys. w 2008 roku), Parkiet - 1,8 tys. e-wydań (2 tys. w 2008 roku), Puls Biznesu - 1 tys. e-wydań (0,9 tys. w 2008 roku), Gazeta Wyborcza - 803 e-wydań (95 w 2008 roku). Dane dotyczą okresu styczeń-listopada 2008 roku i 2009 roku.
W najbliższych latach coraz więcej Polaków będzie porzucało prasę w formie papierowej na bardziej wygodną i tańszą e-prasę. Także sami nadawcy na swoich łamach promują prenumeratę e-wydań przygotowując specjalne promocje dla czytelników.
Brak komentarzy dla: “Polacy chętniej sięgają po e-prasę”
Prześlij komentarz