środa, 7 kwietnia 2010

iPad vs Kindle

iPad vs Kindle vs Kamień
Serwis Electronista opublikował wyniki badań analityka Gene Munstera z Piper Jaffray (tego samego, który podał, że Apple w pierwszy weekend sprzedało 700 000 sztuk iPada), oparte na 448 wywiadach przeprowadzonych przed sklepami Apple w Nowym Jorku i Minneapolis.

Z badań wynikło, że około 13% nabywców iPada ma już e-czytnik Amazona, a około połowa z nich tj. 7,5% zamierza go zastąpić tabletem Apple. Dokładnie 10% rozważało zakupienie Kindle, ale ostatecznie zdecydowało się zakup na iPada (czy to przez to, że Apple zaakceptował aplikację Amazon Kindle w AppStore, która daje dostęp do asortymentu Amazon.com?).

Około 38% zamierza przede wszystkim czytać e-książki, 74% chce surfować po Sieci, 32% głównie będzie korzystać z poczty, oglądanie filmów jest ważne dla 26% ankietowanych, natomiast gry i muzyka - odpowiednio dla 18% i 8% . Procenty nie sumują się oczywiście do pełnych 100, a więc nabywcy mogli wymienić kilka ważnych dla nich zastosowań. Spore znaczenie ma przywiązanie do marki - aż 74% nabywców to posiadacze Maców, 66% posiada iPhona. 4% zdeklarowało zaprzestania korzystania z komputerów, a tylko 1% z iPhona.

To oczywiście mało reprezentatywne badanie. Próbka jest niewielka, a i miejsce jej "pobrania" jest też dość specyficzne.

Brak komentarzy dla: “iPad vs Kindle”

Prześlij komentarz